onsdag den 7. september 2011

Nye emaljefarver

De sidste dage har jeg været ved at lave emaljeprøver af mine nye hjemkøbte emaljefarver. Indtil videre har jeg rengjort 5 af mine 12 emaljer og lavet prøver af dem. Jeg var i starten ret skuffet over dem, da de ikke er særlig gode på sterling sølv. Men jeg har så lavet prøver på kobber, kobber med opak hvid emalje som baggrund og som det sidste på finsølv. På finsølv får man det bedste resultat. Sterlingsølv indeholder lidt kobber som går ind og påvirker emaljefarverne og det sker ikke ved finsølv.


Fotografiet viser ikke farver som de er i virkeligheden. Det er ret svært at tage billeder af emaljeprøverne. Rækkefølgen på emaljeprøverne er emalje på kobber, på sterlingsølv, på kobber med opak hvid emalje som baggrund og som det sidste på finsølv. Den første række har jeg selvfølgelig byttet rundt og da er rækkefølgen kobber med hvid emalje, på kobber, på sterlingsølv og på finsølv.

Fotografierne neden for er emaljeprøver på finsølv så man bedre kan se dem. Jeg kan bedst lide de to sidste farver og dem vil jeg nok få brugt flittigt. Jeg er ved at lave flere armbånd med emaljerede prikkede knapper og vil prøve med mine nye farver.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...