torsdag den 31. marts 2011

Krusedullering


Her er en lille hurtig krusedullering, lavet af sterling sølv og oxyderet. Krudsedullen skulle egentlig have været brugt til et ophæng, men det fungerede ikke helt i kompositionen til det oprindelige smykke. Den var spændende i sig selv. Jeg smeltede overfladen af den og pludselig blev den loddet på en rund ringskinne. Krusedullen er da en sjov lille fænomen. En hurtig streg, der snurer sig om, danner cirkler og krummelurer oven i hinanden. De er egentligt skabt af ligegyldighed mens man f.eks. taler i telefon. Men i børns perspektiv er det et forsøg på at tegne. Men tegne hvad? Vores omgivelser, det barnet ser. Måske er krusedullen slet ikke så ligegyldig alligevel. Måske der er en historie bag. Den historie vil jeg arbejde videre med og det bliver spændende at se hvad det fører til i mine smykker :-)

Ringen sælges på mine amio butik til 350 kr. Den har ringstørrelse 54. Har du ikke lige den størrelse, kan den nemt blive gjort mindre eller større. Angiv blot hvad ringstørrelse du ønsker. Selve ringskinnen er af rund tråd på 1,5mm.

3 kommentarer:

  1. Det er en rigtig fin krusedulle ring. Er det en sølvtråd i hvad diameter?? Som først er banket og bøjet eller?? Fortæl lidt mere.
    54 det passer mig!!!

    Kram

    Marlene

    SvarSlet
  2. Hej Marlene
    Har lige tilføjet at selve ringskinnen lavet af en rund tråd på 1,5mm. Krusedullen kan jeg ikke lige huske hvad tykkelse det oprindelig havde. Det var en firkantet tråd. Jeg viklede den om en dorn. Tog den af og bøjede lidt tilfærdigt med en rundtang, maste den lidt med en fladtang. Så varmede jeg på den så den blev glødende og til at jeg kan se at overfladen smelter og smelter sig lidt sammen med noget af alt det andet. Men varmer heller ikke for meget så det hele smelter til en klump. God fornøjelse ;-)

    SvarSlet
  3. Hej Alice.

    Super, tusind tak. Det med at varme til det er glødende og smelter lidt sammen kender jeg. Det har jeg lavet flere smykker med, og er rigtig sjovt.

    Kan være at min store blomst som er lavet sådan skal på som ugens smykke på mandag, så kan du se det.

    Jeg er vildt med ringen, har desværre ikke noget firkantet tråd, men jeg må prøve at banke på noget tråd og så lave det som kommer ud af det.

    Rigtig super god ide. Dejligt med ny inspiration.

    Kram Marlene

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...