mandag den 25. juni 2012

Emalje smykke til min veninde


Vi er på besøg hos en veninde, som har haft fødselsdag for ikke så længe siden, og selvfølgelig skal hun forkæles med lidt håndlavede smykker af mig. Jeg har lavet et par øreringe med grøn transparent emalje. Øreringene har ingen bund, så lyset bryder igennem emaljen. Det kan man lige ane på fotografiet for neden. Denne teknik kaldes så fornemt for Plique-á-jour, men på dansk hedder det vindues emalje. Det er en ret spændende proces, som jeg bliver nødt til at udforske mere.

2 kommentarer:

  1. Hvor er de flotte! Jeg har også forsøgt mig med det, men syntes det var ret svært. Der skulle et meget tykt lag til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg har også brændt dem ad flere omgange.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...