søndag den 6. november 2011

Bryllyps- og fødselsdagstræer

Jeg har gennem de sidste to år lavet forskellige udgaver af bryllups- og fødselsdagtræer. Det er et rigtig godt indslag til bryllupper og fødselsdage. Det går ud på at alle gæsterne skal sætte deres fingeraftryk på et træ og derefter skrive deres navn. Det fungerer som en anderledes gæstebog og er et dejligt minde fra en fantastisk dag.

Jeg har lavet disse træer i forskellige udgaver, både hvor man skulle sætte et fingertryk, men også hvor man skulle lime et karton blad på og skrive sit navn på det.

Til mit eget bryllup lavede jeg dette træ, hvor jeg købte stempelpuder i forskellige grønlige nuancer. Træet er tegnet med farveblyanter.


Til et vennepar, der blev gift to uger efter os, lavede jeg et bryllupstræ, hvor jeg malede træet med vandfarver og bladene blev lavet i karton. Gæsterne skulle så lime bladene på og skrive der navne på dem. Træet er lavet med inspiration fra deres invitationer, som havde et snirkelmønster.


I år har vi også været til bryllup ved nogle venner og til dem lavede jeg dette bryllupstræ. Det er også lavet med udgangspunkt i deres invitationer, hvor der blev brugt håndlavede groft papir. Træet er klippet ud i brunt karton og limet på groft håndlavet papir. Herefter jeg har limet små strimler af brunt papyrus på for at skabe bark effekt. Bladene blev endnu engang udarbejdet i karton, hvor gæsterne skulle skrive deres navne på.


Det sidste træ jeg har lavet var til en fødselsdag for to uger siden. Træet er tegnet med farveblyanter og hvor gæsterne skulle sætte deres fingeraftryk i efterårsfarver.

4 kommentarer:

  1. Det er en super ide, og det er pænt nok til man gerne vil have det hængende bagefter.

    SvarSlet
  2. Købes tegningen både med træ + udskårne blade i karton? Og hvad måler papiret? (Skal til bryllup med 85-90 gæster)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa
      Kan jeg sende dig en mail med alle informationerne?

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...