lørdag den 4. december 2010

Bare spørg mor

Jeg har længe været i gang med bænkprojektet i vores soveværelse. Så kom jeg til det punkt, hvor skummadras og puderne skulle betrækkes. Men jeg hverken har en symaskine eller de store sy evner. Så er det godt at man har en fantastisk mor. Når der er noget man er tvivl om så spørg mor. Mor ved alt. Med de ord tænker jeg på noget min søster skrev til mig engang i en mindebog. Teksten er af Nanna Lüders Jensen.

Bare spørg din mor
Solen er et kirsebær, som ikke ku' forstå
at det sku' falde nedad, det faldt op i himlen
Vil du vide alting om alt
Så skal du få det fortalt

En myg er en ganske særlig lille elefant
Som heksen trylled mindre, så den næsten helt forsvandt
Vil du vide mere endnu
Så synes vi du sku'...

Bare spørg din mor, hvor pingvinen bor
Spørg din mor om alt mellem himmel og jord
Hvorfor håret gror?
Bare spørg din mor, hun er klogere end du tror
Bare spørg din mor i øst og i vest og syd og nord
Indtil du selv er blevet stor

-

Ja, jeg spurgte min mor, hun ved nemlig alt :-) Så sidste weekend hyggede vi os med at få syet betræk. Min mor er bare så sej. Hun klarede det mest selv og jeg fik da lov til at sætte nål i og siksakke en lille smule.



Mange tak for hjælpen mor. Det ser bare kanon godt ud.

Her er det næsten færdige resultat. Mangler lige at få syet pudeknapper på og måske nogle flere puder :-)



Der er en fantastisk udsigt fra vores soveværelse ud over Ringkøbings tage og fjorden.



Har din mor hjulpet dig med et af dine store projekter? og hvornår har du sidst spurgt din mor?

2 kommentarer:

  1. Ikke spor misundelig...ikke spor :-). Min mor hjælper hvis jeg have syet noget. Jeg ved knap nok hvordan man tråder en symaskine :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...