lørdag den 18. februar 2012

Verdens bedste chokolade cookies


Da jeg var på skoleforløb denne gang mødte jeg en dame der hedder Charlotte. Hun lavede de skønneste chokolade cookies. Hun var så venlig at give opskriften til os alle og synes bare den er så fantastisk god, at den vil jeg give videre her inde. Charlotte laver også smykker og dem sælger hun inde på amio.dk


Opskrift på verdens bedste chokolade cookies:
300g hvedemel
1 tsk. bagepulver
2 tsk. vaniljesukker
1/4 tsk. salt
100g havregryn
180g brun farin
240g sukker
250g blødt smør
2 æg
200g mørk chokolade
200g hasselnødder eller anden nødder

Fremgangsmåde:
1. Bland mel bagepulver, salt, vaniljesukker og havregryn sammen.
2. Bland sukker, faring og blødt smør og pist det.

Bemærk dejen skal være sej.

Punkt 1 og 2 blandes først i hver deres skål, men efterfølgende blandes de sammen og tilsæt så æggene et af gangen og pisk dejen luftig.

Melblandingen røres i, det kan nu være nødvendigt at ælte med hænderne

Hak nødder og chokolade groft og kom det i dejen.

Form dejen til kager på størrelse med et lille æg og kom det på en bageplade med bagepapir, tryk dejen let til en flad kage. Hav godt med plads imellem dem.

Bages i en forvarmet ovn ved 150 grader i ca. 25 min. (Jeg bagte dem kun i 15 min.)

1 kommentar:

  1. Hej Alice!

    Din blog har fanget vores opmærksomhed på grund af kvaliteten af de opskrifter. Vi ville være glade, hvis du ønsker at deltage i Findeopskrifter.dk, så vi kunne oprette forbindelse til den.

    Findeopskrifter.dk er en søgemaskine, der samler de bedste danske madlavning blogs fra internettet.

    Flere hundrede blogs er allerede registreret her og drage fordel af den trafik, vi sender til deres websteder.

    For at deltage Findeopskrifter.dk, bare gå til http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Hav en dejlig dag!

    Med venlig hilsen
    - Elin, Findeopskrifter.dk

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...