lørdag den 22. oktober 2011

Barbara Lewis - amerikansk emaljør

I går opdagede jeg en ny blog som jeg blev fuldstændig tryllebundet af. Det er en amerikansk kvinde ved navn Barbara Lewis. Hun har studeret på The George Washington University, Washington, D.C. hvor hun har en B.A. i Fine Art og arbejdede med keramik. Med den uddannelse har hun en forståelse for flammens virkning på glasur og derved også emalje. Med den viden har hun udviklet hendes helt egen teknik i at lave emaljesmykker. Som jeg forstår det brænder hun emaljen direkte på en flamme på omkring 1500 grader. Det er en helt anden måde end hvad jeg er vandt til. Jeg bruger ofte emaljeovn og brænder emaljen ved omkring 800 til 900 grader. Det kræver også at emaljere på ikke loddede genstande når der emaljeres ved 1500 grader.

Hun har netop udgivet en bog med hendes emaljesmykker, hvor der er step by step beskrivelse af hvordan hun gør. Den hedder Torch-fired enamel jewelry. A workshop in painting with fire. Siden d. 6. oktober har man på forskellige blogs kunne få et lille virtuel rundtur i hvad bogen bl.a. vil byde på samt de enkeltes bloggeres forhold til Barbara Lewis. Hun linker selvfølgelig til dem alle fra hendes egen blog. (i grunden ret snedig markedsførings strategi)


Jeg har lige bestilt bogen og jeg kan slet ikke vente til den kommer.

Se lige dette smykke hun har lavet. Altså bare fantastisk farvekombination. Hun har også lavet perlestave med emalje på, som jeg netop er ved at eksperimentere med.

Thanks Barbara for allowing me to show your pictures on my blog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...