torsdag den 16. juni 2011

Orkide øreringe

Der er enkelte gange når jeg laver smykker, hvor jeg udarbejder en skabelon i papir inden jeg går i gang med selve smykket. Jeg har længe tænkt på at lavet et smykke med orkideer, men hvordan jeg skulle lave dem har jeg først lige fundet ud af. Jeg starter som regel med at tegne mange forskellige motiver af smykkeideen, hvor jeg ser den fra forskellige vinkler og hvor jeg afprøver forskellige udseender. I dette tilfælde lavede jeg også en skabelon af papir, for bedre at forstå hvordan de enkelte dele skulle se ud. Orkideen består i mine tegninger af tre til fire dele. Blade bagerst, blade foran, kerne og en kugle i kerne. I et af skitserne er der blot en kugle i midten eller som erstatning for kernen.


Selvom jeg så laver en skabelon, bliver det endelige resultat ikke altid som på skabelonen, hvilket er tilfældet med dette orkide smykke. Jeg har lavet et sæt øreringe af sterling sølv som næsten er blevet som min skabelon. Jeg har dog ændret kernen, og udarbejdet en mere enkelt kerne. Overfladen er hammerslået for at give mere liv. De har slutteligt fået dråbeformede ferskvandsperler. Jeg har flere ideer til orkide smykker, så dem kan I roligt forvente flere af. Jeg har også ideer til kort og dekoration af gaver hvor jeg vil lave orkideer af papir.

Orkide øreringene har jeg sat til salg på amio.dk til 650 kr.

7 kommentarer:

  1. Det var sørme hurtigt du kom med kommentar :-) mange tak :-) Jeg er også meget tilfreds med dem og var lidt i tvivl om de skulle sælges eller om jeg selv skulle beholde dem :-)

    SvarSlet
  2. Så er jeg her igen. Har givet dig en award, kig forbi min blog :)

    SvarSlet
  3. Hvor er de bare flotte Alice. Dem er jeg altså helt vilde med! Virkelig smukke :o)

    Hilsen Merete
    (kan af en eller anden grund ikke bruge min google konto, har prøvet 3 gange nu...)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...