mandag den 13. juni 2011

Emaljeret knappe armbånd


Her i pinsen har jeg brugt lidt af tiden på at lave to armbånd, der består af emaljerede prikkede knapper af kobber. De blev så fine mine knapper, men efter de havde stået og kølet af efter brænding, krakelerede overfladen og flager skallede af. Spørg lige om jeg blev tosset. Hvad er nu det?! Jeg kom i tanke om, at det nok skyldes for meget spænding mellem metal og emalje, når der er et for tykt lag emalje. For at undgå dette emaljerer man også bagsiden og det har jeg så forsøgt.

Se hvor ødelagte de var

Jeg startede med at placere knapperne med toppen ned på brændestander, hvor jeg lagde et lag opak hvid emalje på bagsiden.



Derefter står de til tørre oven på emaljeovnen


De kommer nogle minutter i ovnen


Efter brænding står de til afkøling oven på ovnen


Og sådan ser de så ud efter de er afkølet, blevet rengjort og fået poleret kanter


Som armbånd med lædersnøre.



Det andet armbånd jeg er i gang med må vente med at blive færdig til morgen, for jeg løb tør at lædersnøre. Men det viste armbånd har jeg sat til salg på amio.dk for 300 kr.

3 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...