søndag den 29. april 2012

Vestjysk aftenlandskab

Jeg har boet ved Vesterhavet et stykke tid nu og landskabet sætter sit præg på en. Den flade horisontlinie, de karakteristiske vindblæste træer og de mest utrolig solnedgange over Vesterhavet.
Ud fra mine billeder og erindringer af Vesterhavet, har jeg lavet et emaljeret armring, hvor jeg har savet landskabsmotivet ud og loddet det på en bundplade. Bundpladen er præget med mønster, som kan ses gennem den transparente emalje.


Det er ikke altid, at jeg har et helt klar billede af, hvordan farverne skal være i mine emaljesmykker. Jeg sidder med alle mine emaljeprøver, sorterer og udvælger.

 

Er jeg stadig lidt i tvivl, laver en en samlet emaljeprøve med de farver jeg måske vil bruge. Her i midten er min samledede emaljeprøve af de emaljer som ligger omkring den. Emaljen på prøven i midten, er lagt med et tyndt lag. Derfor ser farverne lysere ud end på det færdige smykke.



Det er et smykke der længe har været undervejs og det er blevet brændt af flere omgange. Nu er det færdigt og kan købes inde i min amio butik.

 





8 kommentarer:

  1. Hvordan styrer du farverne? Jeg synes det er svært at styre pulveret...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg arbejder ikke med pulver. Jeg arbejder med emaljen i demineraliseret vand. Så hver gang jeg skal arbejde med emalje renser jeg lidt pulver og arbejder med det. Det er så nemmere at styre farverne og placere dem der man vil have dem.

      Slet
  2. Det er i øvrigt sindssygt flot!!!

    SvarSlet
  3. Det er i øvrigt sindssygt flot!!!

    SvarSlet
  4. Det er i øvrigt sindssygt flot!!!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...