tirsdag den 27. december 2011

Hjemmelavede julegaver 2011

I år har jeg lavet 3 hjemmelavede julegaver, som jeg er meget stolte af. Da jeg er stolt af hver gave, fortjener de hver deres indlæg. Men foruden de hjemmelavede julegaver, vil jeg også lave et indlæg om en anden gave. For i min familie har vi tradition for til julefrokosten, at medbringe en hjemmelavet gave til pakkelegen. Denne gave vil også få sit eget indlæg.


I dette indlæg vil jeg vise en gave jeg lavede til min søster og hendes mand. Jeg lavede en opslagstavle til dem, hvor jeg fandt en gammel ramme i en genbrugsforretning. Den satte jeg istand og spraymalede jeg sort. Opslagstavlen består af patchwork syet beklædning i forskellige felter og stoftyper samt mønstre. Jeg har desuden syet lommer, hvor der kan være kuglepenne. Ideen har jeg fra nettet i et sted, og kan selvfølgelig ikke lige huske hvor jeg så det henne. Men flot blev det og de blev rigtig glade for den.


Sidste år lavede jeg også nogle hjemmelavede julegaver og dem kan man se her.

6 kommentarer:

  1. Super fin opslagsramme. Er imponeret over at du har haft tid til det, med skolen og det hele.

    SvarSlet
  2. Tak :-)
    Ja, det har også været en meget travl måned. Men når man er i lære har jeg ingen hjemmeopgaver. Det er ligesom et almindeligt arbejde. Det er kun engang imellem at jeg er i skole og så er jeg afsted i 4 uger af gangen.

    SvarSlet
  3. Hej Alice,
    hvilket materiale har du lavet bagbeklædningen af? Det ser ud til at stoffet buler lidt udaf..?:-)
    Vh Fie

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en masonit plade, tror jeg det hedder. Grunden til at det ser lidt bulet ud, er fordi jeg har trukket stoffet lidt skævt da jeg fæstnede det. Samt er noget stoffet ret tykt, som så buler ved samlingerne.

      Slet
  4. hvordan har fæstned stofet på på pladen.?

    SvarSlet
  5. Hej
    Jeg har brugt, tror det hedder, en hæfteklammer pistol.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...