onsdag den 28. december 2011

Hjemmelavede julegaver 2011 #2

I min række af indlæg om hjemmelavede julegaver, vil jeg i dag vise nogle fantastisk skønne emaljerede sommerfugle, der enten kan bruges som almindelig ophæng eller som vægophæng. Dem lavede jeg til min ældste niece.


Jeg startede med at save sommerfugle ud i kobber og lodde et lille ophæng fast bagpå.


Derefter påfører jeg et lag bund emalje. Det står til tørre oven på emaljeovnen. Det bliver brændt omkring 800 grader. Da sommerfuglene er forskellige størrelser, er de i ovnen i forskellige tider, men ikke mere end et par minutter.


Efter jeg har brændt et lag bundemalje, påfører jeg sommerfugle mønster oven på. Dette tog bare lang tid. Tænkte jeg burde have lavet et mere simpelthen mønster. Men de er simpelthen bare blevet så flotte. Sådan nogle må jeg hellere lave til mig selv engang :-)


6 kommentarer:

  1. Hvor er de altså bare flotte. Det var godt at du gav dig tid, til at lave det flotte mønster.

    SvarSlet
  2. de er bare utroligt kære ..... sikke en personlig gave

    SvarSlet
  3. Hvor er de flotte.....heldige niece:-)

    SvarSlet
  4. Hvor er de bare super flotte. Jeg er vildt imponeret

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...