mandag den 30. december 2013

Hjemmelavede julegaver - emalje ting

I min række af indlæg om hjemmelavede julegaver, er jeg i dag nået til indlægget om mine emaljerede gaver. Jeg har i købet af dette år eksperimenteret med en emalje teknik som hedder plique a jour. Det er en teknik, hvor jeg saver et motiv ud, men undlader at lodde en bundplade på. Emaljen kommer ind imellem mellemrummene i det udavede motiv og brændes. Bruges transparent emalje kan lyse derved skinne igennem emaljen.

Til min mor lavede jeg nogle orkidepinde, hvor jeg brugte denne plique a jour teknik og de blev rigtig fine. Så hver gang en af hendes orkideer har en blomstrings fri periode, kan hun sætte disse orkideer i potterne.



Til en af mine svigerinder har jeg også lavet en gave, hvor jeg har leget med emalje, dog ikke plique a jour teknikken. Jeg har lavet et lille billede med en gren der er fyldt med kirsebær blomster. Det er så tøset og det gør ikke noget, for juleaften kunne hun afsløre at hun venter sig en lille prinsesse. Så billedet passer måske fint til en ny lille prinsesse.


Jeg har ikke flere indlæg de hjemmelavede indlæg jeg selv har lavet. Men jeg har faktisk modtaget mange hjemmelavede julegaver. Jeg elsker hjemmelavede julegaver og ser frem til at vise jer dem. Et andet indlæg i også kan glæde jer til, er hjemmelavede gaver til den årlige familien julefrokost pakkeleg. I år nåede jeg nemlig at lave tre små gaver.


3 kommentarer:

  1. Hjemmelavede gaver er altid dejlige, og dine specielt!
    Du og dine ønskes et lykkebringende og godt nyt år og tak for året der gik.

    SvarSlet
  2. Tak skal I have. Jeg ønsker også jer et godt nyt år.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...