onsdag den 30. maj 2012

Emalje prøver - Til Danagonia


 

Jeg har tidligere skrevet om mine emalje prøver, men jeg vil lige fremhæve to af mine emaljefarver. Danagonia er i gang med sit eksamens projekt, hvor hun skal lave et smykke. Hun vil arbejde med emaljerede blomster og hun spurgte mig, om jeg har nogle lyserøde emaljer. Af transparente emaljer, har jeg faktisk kun en som jeg er nogenlunde tilfreds med. Det er farven til højre. Den har jeg købt hos Vitrum Signum og er af mærket Schauer og hedder Ruby red 5005. Den ser lyserød ud på hvid opak bund, men bliver mere fremtrædende som lyserød på sølv med klar fondant som bund. Min emalje prøve på hvid opak bund, blev lidt spættet, da jeg ikke var helt omhyggelig med at lægge et jævnt lag.
Min favorit emaljefarve er Win red 1729 af samme mærke, det er emaljeprøven til venstre. Den fungerer suverænt godt på en lyseblå opak baggrund. Tror også at den vil passe rigtig godt til Danagonias emaljeblomster.
Ellers er der også den mulighed at bruge en opak lyserød farve og da er Clover Pink fra Thomson mærket god. Den kan købes hos Ravstedhus. Denne emalje fungerer også rigtig godt som bund til Win red 1729.
Håber det var til hjælp.

1 kommentar:

  1. Tak for det Alice. Jeg havde slet ikke overvejet at man selvfølgelig kunne bruge andre farver end hvid som baggrund for de transparente. Jeg når ikke at få de pinkefarver til eksamensprojektet, men jeg er helt sikkert ikke færdig med at lege med emalje. Det er bare så spændende! Skal klart prøve dem her af.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...