søndag den 6. maj 2012

Galleri Hoff og Louise Birn

 

Inde midt i København er denne skønne og lyse smykkegalleri. Med montre langs væggene udstilles hovedsageligt guldsmykker fra danske smykkedesignere og guldsmede samt enkelte udenlandske. Smykkeudvalget er i den klassiske ende som indehaveren Ingrid Hoff nøje udvælger. Hun har styr på galleriet og hvad der ellers sker inden for smykkeverdenen. Selvom hendes udvalg er mere klassisk og nutidigt, har hun også smykker der falder uden for den klassiske kategori. Se bare følgende:
Anne Gericke "Box" Foto af Iben Bølling Kaufmann

Stine Bülow "Memory boxes" Foto af Iben Bølling Kaufmann

Da hun hørte jeg selv arbejder med smykker og særlig emaljearbejde, foreslog hun at jeg burde besøge Louise Birn's butik. Louise Birn er en utrolig dygtig emaljør. Hun har taget sin uddannelse i London, hvor hun har lært at arbejde med emalje. Hendes forretning har fokus på en gros salg af emaljesmykker og arbejder derfor med masse fremstilling af emaljesmykker. Det synes jeg er ret imponerende taget i betragtning af at emaljefarver nogle gange kan være svære at styre. Specielt hvis man vil producere ens smykker med samme farve. I hendes butik, forhandler hun også andre smykkedesignere som arbejder med emalje. Er man interesseret i emaljesmykker er dette bestemt et besøg værd. De svære har jeg ingen billeder fra mit besøg og jeg har ikke nået at kontakte hende for lån af billeder. Så smut endelig forbi hendes hjemmeside: www.louisebirn.dk

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...