onsdag den 11. januar 2012

Snart skoletid igen

På mandag skal jeg fire uger på skoleforløb. Denne gang har jeg lektier jeg skal forberede inden jeg skal starte. Jeg har siddet de sidste mange aftener, for lidt lektier var det ikke alligevel. Det hele har taget længere tid end regnet med. Træls når der er så mange smykkeideer der gerne vil ud af hovedet og produceres!!


Jeg skal lave en genstand eller smykke, hvor der indgår charnier (rør), kontra charnier (rør i rør) og det må maks veje 20 g. Jeg vil lave en ring, med en kasse på, som kan åbnes. Lidt som min blad ornament medaljon jeg lavede i sommers. Denne gang skal hængslet (charnier) skjules i et rør. Lektien består i at lave arbejdstegning med projektionstegning, arbejdsgang, tidsplan samt materiale- og pris beregning.

Nu gik jeg i stå ved projektionstegningen, der er vist gået noget galt der! Ser på det i morgen med friske øjne :-)

5 kommentarer:

  1. Lyder som en hel skattekiste - det kan kun blive godt - friske øjne hjælper altid.

    SvarSlet
  2. Glæder mig til at se dit resultat, hvis altså du viser det. God skoleperiode og god weekend:-))

    SvarSlet
  3. Tak skal du have. Jeg har planlagt at vise resultatet samt de andre opgaver jeg får på skoleperioden.

    God weekend til dig også :-)

    SvarSlet
  4. Det er godt nok kompliceret. Jo mere jeg ser af dine opgave, jo mere glad er jeg for, at jeg ikke gik den vej. Jeg ville aldrig få lavet tingene præcist nok. Det er simpelthen helt vildt imponerende

    SvarSlet
  5. ja. Det ville være nemmere hvis jeg havde det rette computerprogram. Men den er for dyr. På arbejdet laver vi ikke arbejdstegninger, da arbejder vi ud fra en skitse.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...