søndag den 8. januar 2012

Blad ornament ringe

Den seneste tid har jeg udarbejdet to ringe, hvor jeg har leget med mit blad ornament mønster.
De er lavet af to ringskinner, en indre ring og en ydre ring. Den ydre ringskinne, har jeg savet blad ornament mønstret ud, bukket og loddet sammen. Ringene bliver sat ind i hinanden og loddet.

Efter de er loddet sammen, saver jeg overskydende sølv fra og filer det hele jævnt og fint. Ringene er lavet så de er bredest i fronten, hvor mønster udsavningen er og smallere i modsatte side. Kanterne er afrundede, hvilket er med til at gøre dem behagelig at have på. Det gør også at ringene ikke føles så tykke at have på.


Den ene ring har jeg blot oxyderet i udsavningen og gør udsavningen tydeligere. Det passer fint sammen med de andre blad ornament smykker jeg har lavet.


Den anden ring har jeg eksperimenteret med at emaljere i udsavningen. Til at starte med emaljerede jeg med transparente emaljer (gennemsigtige emaljer). Dette udartede sig ikke særlig godt, emaljen blev grumset og fik mange luftbobler. Jeg fjernede emaljen og emaljerede i stedet med opakke emaljer (ikke gennemsigtige emaljer). Som I ser, ser det fint og jævnt ud.

Begge ringe er sat til salg i min amio butik. Den emaljerede ring, kan man bestille med andre emaljefarver end blot denne petroleums blå farve.

3 kommentarer:

  1. Simpelthen bare SÅ smukke!!!

    SvarSlet
  2. Hold fast hvor er du dygtig:)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
  3. Tak skal I have. Jeg er også godt tilfreds :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...