lørdag den 1. december 2012

En herre ring

I anledning af den nye Hobbit film har Galleri Castens en event d. 8. december, hvor der vil være en harpe koncert samt vil Galleri Castens fremvise en ny smykkekollektion med inspiration i Hobbit universet. Hun har inviteret alle smykkeudstillere til at bidrage med et smykke til udstillingen. Selvom jeg var dybt begravet i min svendeprøve, har jeg heldigvis også fundet tid til at lave et smykke til udstillingen.

Jeg har lavet en herre ring af sterling sølv, hvor jeg har savet et efeu blad motiv ud og loddet på toppen og efterfølgende emaljeret med grøn transparent emalje. Bundpladen er fræset, så emaljen virker mere glødende. Den er tydeligt lavet med udgangspunkt i elver smykker, hvor elvere bærer en kappe, der bliver hægtet sammen med en emaljeret efeu broche. Men for at skabe en kontrast til det bløde og svungende formsprog, som elver smykker ellers bærer præg af, har jeg lavet ringen med skarp og kantet formsprog.





3 kommentarer:

  1. That is a very good tip particularly to those fresh
    to the blogosphere. Simple but very precise info… Many thanks for sharing this one.
    A must read article!
    Also visit my site : natural cures insomnia

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...