lørdag den 25. august 2012

Æblemanchet knap og forberedelse til svendeprøven

I denne uge har jeg været på skolen, hvor jeg skulle lave en opgave med et par manchetknapper som forestiller æbler.
Det var en vanskelig opgave og jeg fik kun lavet en manchetknap. Som ved de forrige manchetknapper jeg lavede, har jeg også denne gang haft vanskeligheder med at polere overfladen helt blank, specielt inden i toppynten og mellem lamellerne. Det er generelt vanskeligt i sølv i forhold til guld.





Ud fra denne opgave ved jeg nu hvad skal træne og øve mig på til svendeprøven. Jeg har ca. 2 måneder til jeg skal op og i den periode vil jeg øve mig på:
- At arbejde hurtige. Jeg vil lave den anden æblemanchetknap på 2½ dag.
- At lave charton fatning på maks en dag og helst på mindre tid. Ved nogle af svendeprøverne indgår der nemlig en charton fatning. På nuværende tidspunkt er jeg flere dage om at lave denne type fatning.
- At udføre finish bedre og derved skabe en bedre poleret overflade.
- Udføre broche mekanisme på ½ dag, da nogle af svendeprøverne er broche smykker.
- Øve mig på forbedre charnier funktion til manchetknapper.

Det bliver to meget travle måneder. Puha, der er pludseligt ikke så lang tid til, fik et sug i maven ved tanken om det. Jeg er nu ikke i tvivl om, at jeg skal bestå, men jeg vil bare så gerne klare mig godt.

5 kommentarer:

  1. Du skal nok bestå med en god karakter! Især fordi du går så meget op i det...

    SvarSlet
  2. Du kan godt Alice! Jeg har stor tillid til dine evner ;)

    Hilsen Nina, fra hovedforløb nr 1

    SvarSlet
  3. Det er vildt flot! Er det noget du sælger?

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for komplimenten :-)

      He, tror ikke der er nogen som vil give den pris, som de vil komme til at koste. For de tager vildt lang tid at lave :-) Så det vil jeg ikke.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...