tirsdag den 10. juli 2012

Lav et smykke med dit personlige præg


Jeg er så heldig at være guldsmedlærling, men hvor det er, har jeg aldrig skrevet direkte. Det vil jeg dog nu fortælle, for jeg har nemlig fået en ide på arbejdet, som jeg gerne vil fortælle om i dette blog indlæg. Jeg er i lære hos kunstneren og guldsmeden Andreas Exner i Ringkøbing. Det er et utrolig hyggeligt lille værksted med butik. Jeg er meget taknemmelig for mit lærested, for jeg har meget medindflydelse og arbejder meget selvstændig.

Foto venlig lånt af Andreas Exner
I januar fik jeg en ide, som min chef Andreas bakker op om. Andreas arbejder meget med emalje og det er hans niche-område inden for smykkefremstilling. Emalje er spændende at arbejde med og den glæde som Andreas og jeg har i emaljearbejde vil vi gerne dele med andre. Det er nu muligt, for vi har udarbejdet forskellige vedhæng i sterlingsølv, hvor der skal emalje i. Men hvilke farver det skal være, kan du selv bestemme og du kan også være med i emaljeringsprocessen. Her i sommerperioden har vi slået dette op som en sommeraktivitet, hvor vi hver torsdag har emaljeovnen tændt mellem 11 og 15. Læs mere om dette som sommeraktivitet på Andreas's hjemmeside.

Foto venlig lånt af Andreas Exner
Dette er en unik smykkeoplevelse, hvor du kan sætte dit eget præg på vedhængene.
Det kan bruges som den perfekte gaveide til kreative personer, der elsker at arbejde med hænderne.
Men det er også en ideel aktivitet til en tøsepolterabend, hvor den kommende brud kan vælge at lave et smykke til sig selv og have et evigt minde fra en skøn dag. Istedet for at lave et smykke til sig selv, kan hun også vælge at lave en emaljehalskæde til sin kommende brudgom. Ring eller kom ind og aftal nærmere hos:

Smykkeværkstedet v. Andreas Exner
Østergade 34
6950 Ringkøbing

8 kommentarer:

  1. Super ide. Håber I får stor succes med det...

    SvarSlet
  2. En ide til et fremtidigt indlæg; Jeg ville gerne høre noget mere om hvad dine arbejdsopgaver er som lærling?

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det var da en god ide :-) det vil jeg begynde at planlægge.

      Slet
  3. FEDT!!!!! Det er skrevet på min ønskeseddel! Jeg ville også have været guldsmed, men der var ingen lærerpladser dengang... Jeg har arbejdet lidt i sølv og sten alligevel :0) Jeg bor i Skjern så jeg bliver nødt til at have den oplevelse med! Vi ses! (Og hvis i en dag mangler en kreativ voksen lærling, så er jeg helt klar!)

    SvarSlet
  4. En rigtig god ide. jeg håber, I får masser af kunder, der gerne vil prøve.

    SvarSlet
  5. FED oplevelser!! Jeg anbefaler alle kreative kvinder dette! Her er min unikke smykkeoplevelse i billeder! Tak Alice!!!!! (og Andreas ;0))

    http://kreativemysticia.blogspot.dk/2012/08/fed-smykkeoplevelse.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine dejlige ord. Det er altså bare dejligt at høre, du synes godt om oplevelsen og at dit nye smykke.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...