torsdag den 5. juli 2012

Bryllups klokkerne ringer


Det sidste stykke tid, kan jeg kan se i min statistik her på bloggen, at mange har fundet vejen til min blog gennem bryllupsrelaterede søgeord. Desuden er de indlæg jeg har skrevet om bryllup og bryllupssmykker også rigt besøgt. Af den grund vil jeg skrive lidt om de forskellige bryllupssmykker jeg har lavet til mit eget bryllup, men også hvad jeg har lavet til andres bryllupper.

Da jeg selv blev gift for 2 år siden, lavede jeg vores egne vielsesringe. Det var skønt selv at lave dem og min tilknytning til ringene er kun blevet større af at være udført af mine egne hænder. De er nøjagtig blevet som jeg havde forestillet mig dem. Af rest guldet lavede jeg et par skønne og unikke øreringe, med facetterede regnbuemånesten og en dråbeformet perle hængende. Til min mand lavede jeg et par manchetknapper i sølv, med et bærmotiv, som var det gennemgående tema for vores bryllup. Den dag i dag bruger han stadig manchetknapperne, når han skal fint i byen.




For et år siden, var jeg så heldig at få lov til at lave et par forlovelsesringe. Dog arbejde ikke selv på dem, for jeg inviterede nemlig manden, der ville fri til sin kæreste, til at være med i processen. Hans kæreste vidste intet og det hele skulle være en overraskelse. På værkstedet lavede han stort set hele arbejdet gennem min vejledning og jeg færdiggjorde forlovelsesringe og satte en fin lille diamant i. Det blev en dejlig overraskelse for hans kæreste og hun sagde selvfølgelig ja. I kan læse hans respons i kommentar feltet til indlægget ”I dag siger hun ja”.


Det var en utrolig god oplevelse at have fyren med i processen til at lave deres forlovelsesringe. Den oplevelse vil jeg gerne have igen og da nogle af mine venner skulle giftes sidste år, spurgte jeg dem om, jeg ikke skulle lave deres vielsesringe og om de havde lyst til at være med til at lave dem. De var elle vilde. Vi sad på værkstedet i to dage og hyggede os med deres vielsesringe. De træk et guldstykke i den profil de gerne ville have, formede dem, loddede dem sammen og bankede dem runde. Et par dage senere var deres vielsesringe færdig med en skøn svag hammerslået overflade. Som prikken over i'et forrev jeg en yndig diamant i min venindes ring.
Det er ganske særligt selv at have haft sine hænder med i processen. Foruden at det er en spændende oplevelse at være med i processen, giver det også en bedre forståelse for brudeparret, hvor meget arbejde og tid der egentligt er i at lave smykker. Samt hvorfor håndlavede smykker koster det de koster. Det er absolut ikke sidste gang jeg inviterer brudepar med i processen.

 


Rubinbryllup

Mine svigerforældre havde sidste år rubinbryllup og i den anledning bestilte svigerfar en halskæde, hvor en rubin skulle indgå. Svigermor har utrolig mange orkideer og de står så fint hjemme ved hende. Så nærliggende var det at lave en orkidehalskæde til hende. I kernen af orkideen er fattet en pæn rubin.


I næste uge vil jeg vise hvad jeg ellers har lavet af bryllupsrelaterede kreative ting og sager.




2 kommentarer:

  1. Super flot alt sammen! Synes det er en super ide at kunderne selv er med i processen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er. det vil helt sikkert arbejde mere med.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...