søndag den 3. oktober 2010

Emaljerede øreringe

Jeg har endelig købt mig nogle emalje farver. Af den grund har jeg lavet to blomsterøreringe med emalje. Øreringene er det samme motiv fra samme skabelon, men den ene har en kant og den anden har ikke. Jeg ville nemlig undersøge hvordan emaljen opfører sig, når der er en kant og når der ikke er en kant.
Det er tydeligt at smykket forandrer sig markant ved at have en kant. Der er et mindre område hvor farven er, men emaljen er til gengæld nemmere at styre og placere. Ved øreringe uden kant, er det mere vanskeligt at lægge emaljen jævnt. For når man vil banke sakte på siden med emaljenålen, for at gøre overflade jævn, trækker emaljen sig væk fra kanten. Men dejlige er øreringene her hver for sig og emaljefarverne vil også se godt ud sammen. Det tror jeg bliver det næste jeg vil forsøge mig med.



...........................................

I just bought some enamel colors and I have been trying them on some earrings I have made. I wanted to examine the difference when there is a border and where is not. The earrings is very different when there is a border and the enamel color is easier to work with inside the border.

5 kommentarer:

  1. spændende med emaljesmykker, kunne selv rigtig godt tænke mig at prøve det engang, rigtig fine smykker du laver!

    SvarSlet
  2. Tak skal du have. På ravstedhus har de emaljekurser engang imellem.

    SvarSlet
  3. Det er lidt for langt for mig...men mange tak for din oplysning. Håber på der kommer et kursus nærmere.

    SvarSlet
  4. Hej Alice..
    Hvordan laver du kant? Loder du kanten på, eller...?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lise
      Ja, jeg lodder en kant på. Ved dette link, kan du se hvordan jeg har gjort det ved en svampe vedhæng jeg har lavet for længe siden:
      http://aliceschmidt.blogspot.dk/2011/06/celleemaljering-1-fluesvamp.html

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...