mandag den 25. februar 2013

Plique a jour - Vindues emaljering

Jeg har længe arbejdet på disse øreringe, hvor jeg er ved lære en emalje teknik som hedder plique a jour. Det er hvor man emaljere uden at der er en bundplade. Jeg bruger transparente emaljer og man kan derfor se igennem emaljen.




Det er en utrolig langsommelig proces. Tror jeg har emaljeret efeu bladene over tre aftener, hvor jeg har efeu bladene på et lille stykke marieglas. Men det brænder sig lidt fast i emaljen. Jeg er ikke helt tilfreds. Tror jeg skal rense mine emaljer mere, for at få en mere klar og gennemsigtig emalje. Det virker lidt kornet i det og der kommer meget nemt luftbobler i.

Næste gang jeg skal eksperimentere med plique a jour teknikken, vil jeg bruge en pensel og ikke have det på marie glas, men i stedet have det på en stander, hvor genstanden hviler på siderne.

3 kommentarer:

  1. Hvor er de blevet flotte:-)

    SvarSlet
  2. Hvor er de bare flotte!!
    Jeg har lige fundet din blog, og har vældig meget lyst til at følge med her :-)
    Super flotte ting du laver.
    Mange hilsner Nola

    SvarSlet
  3. Tak skal I have og Velkommen til Nola :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...