fredag den 5. november 2010

Rustik armbånd til mig selv

Jeg har langt om længe lavet noget til mig selv. Jeg har lavet dette rustikke men alligevel feminine armbånd af sølv, som er blevet filet i overfladen. Jeg havde lidt guld rester, som jeg smeltede til kugler og loddede på armbåndet. Efterfølgende er det blevet oxyderet så guld kuglerne fremstår tydeligere. Guld lader sig nemlig ikke påvirke af oxyderingen. Det er en teknik jeg bruger meget, for oxyderingen giver nemlig dybde til smykker.





.............

I have finally done something for myself. I have created this rustic yet feminine bracelet of silver, which has been filleted on the surface. I had a little gold remains, as I melted into balls and soldered to the bracelet. Subsequently it has become oxidised so the gold appear clearer. Gold seems not to by affected by the oxidation. It's a technique I use a lot and oxidation gives a depth to the jewelry.

4 kommentarer:

  1. Sjovt jeg får også sjældent lavet noget til mig selv. Dit armbånd er virkelig smukt :-)

    VH Bettina

    SvarSlet
  2. Nemlig, men er nu ikke særlig god til at huske at få armbåndet på og nu ar jeg så fået det forlagt, fordi det er sjældent jeg bruger....træls :-)

    SvarSlet
  3. Ha, så fandt jeg den. Den lå selvfølgelig der hvor den hele tiden har været - i mit smykkeskrin :-O

    SvarSlet
  4. Nøj, hvor er det et flot armbånd! :O (y)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...