søndag den 18. oktober 2009

Gamle malerier

Jeg har været ved at bladre mine mapper igennem med billeder af gamle ting og sager jeg har lavet for tid siden både af smykker og som i de nedestående fotografier af nogle malerier.

Disse små malerier lavede jeg til min kæreste nieces barnedåb. Jeg synes de er så søde. Jeg kan huske at det, jeg lagde vægten på ved disse små malerier, var at de kunne bruges til hun selv ikke gider at se på dem længere. De er ikke kun helt baby-agtige, de kan også gå an når hun bliver ældre, en tween eller teenager. Ja måske vil hun beholde dem resten af sit liv. Kan være jeg skal lave nogle flere til hendes konfirmation og måske endda fortsætte med disse små malerier til hende resten af hendes liv, hvis det interesserer hende. Indtil videre er forældre vist glade for dem :-)


Dette maleri er et projekt fra da jeg studerede kunsthistorie. Vi havde praksis undervisning og skulle lave en parafrase ud fra tre værker vi kunne vælge imellem. Jeg valgte Anselm Kiefers værk "Lad de tusind blomster blomstre"
Her en gengivelse af Kiefers værk:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...