torsdag den 17. september 2009

Tusmørke smykker

I min før omtalte serie jeg kalder Tusmørke, har jeg nu fået produceret tre smykker mere. Det første billede er et rundt vedhæng af oxyderet sølv. Vedhænget er på en gummisnøre og giver smykket et mere rustikt udtryk. Med oxyderingen træder det mere frem at det er tusmørke, hvor det er lysere ved horisontlinien og mærkere længere op i himlen, hvor stjernerne træder frem. Stjernene er små påloddede 14 kt. guld kugler.


Ved dette smykke har jeg haft horisontlinjen i tankerne, lige på det tidspunkt hvor solen går ned og der skabes de fantastiske farver mellem mørke og solens sidste stråler. Men mine skitser udviklede hurtigt nogle spændende krusedullestreger, der nu står i skarpt kontrast til den mørke kontur, skabt ved at oxydere sølvet. Det pinke snøre gør smykket mere markant og sprælsk.


Det sidste jeg har lavet i denne omgang er disse ørehængere også af oxyderet sølv. Min hensigt med disse ørehængere er at efterligne grenenes overflade. Jeg har brugt ferskvandperler som ikke er jævne, men deriod mere barokke og det understreger eller passer godt til grenenes struktur.


1 kommentar:

  1. I wish I knew what you were saying! I love your work, so clean and pretty! I can tell you are a perfectionist, all your sawing is superb!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...