onsdag den 28. oktober 2009

Ugleørering


Jeg har i denne uge været ved at lave disse ugleøreringe. De er lavet til en konkurrence på Smykke Design Forum, hvor temaet er Halloween. Det er lavet af oxyderet sølv, hvor jeg har forsøgt at fjerne noget af oxyderingen på ringen, men efterladt oxyderingen på selve uglen og den gren den sidder på.

Ugler er som flagermus, græskar, hekser og spøgelser også et Halloween symbol, men også et anvendt symbol indenfor Samhain. Uglen repræsenterer visdom og lærdom. Derudover bruges uglen i billedkunsten som symbol på natten og mørkets gerninger. I mine tanker omkring konkurrencen tænkte jeg netop på natten. Man vandre i skoven om natten, det er uhyggeligt og man hører lyde fra dyr. Man vender sig om og pludselig ser man en ugle, der sidder på gren i direkte modlys fra månen (den runde ring). Uglen er dog ikke uhyggeligt ud, men nærmere overrasket med sine runde tomme øjne.

Her er et foto af mine skitser til denne opgave og endnu et fotografi af øreringene på en våd sten.

4 kommentarer:

  1. Kan de købes nogen steder? De er mega fede!! Mvh
    Piaklitgaard@hotmail.com

    SvarSlet
  2. Nu kom jeg lige forbi fra dit "vis dit smykkeskrin" indlæg, og jeg er totalt solgt! Hvor er de fede!

    SvarSlet
  3. Tak for det Sabrina :-) der er to lignende til salg inde på min amio butik, hvis det skulle friste :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...