søndag den 18. oktober 2009

Gamle Smykker

Som nævnt i det tidligere indlæg, har jeg været ved at undersøge mine billeder af nogle gamle ting og sager jeg har lavet gennem tiderne. Her følger en række billeder af nogle smykker.

Disse øreringe lavede jeg, da jeg var med to veninder på guldarbejde kursus ved Ravstedhus. Dem er jeg blevet rigtig glade for, jeg har dog tabt den ene nu. Jeg regner dog med at lave en ny en.

Dette armbånd kan jeg ikke helt huske hvornår jeg lavede, men tror det var før jeg startede på grundforløbet som guldsmed.

Denne halskæde lavede jeg til min søsters fødselsdag. Hun blev bare så glad for den. Hendes ynglingsfarve er blå og den er lavet af forgyldt sølv, med blå ferskvandsperler og klare blå jader.

Disse ringe var et projekt på grundforløbet, hvor vi i en gruppe skulle lave en 7-dags ring. En ring som kan kombineres på minimum 7 forskellige måder. Vores ringe er lavet også temaet "havet", med den yderste ring som bølger, den næste med alle kugler kan associeres med bobler eller tang. Den tredje ring er blot en ferskvandsperler og stammer fra skaller i havet. Den sidste ring er så selve muslingeskallen. Den er lavet så den står åbent og hvor vi har limet en lille perle inden de.


Disse seje øreringene lavede jeg også på grundforløbet, men det var ikke nogen opgave. Jeg lavede den i mine pauser. Fugle er lavet af kobber og loddet på sølvplader.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...