mandag den 13. september 2010

Bryllupssmykker

I kraft af min interesse for smykkefremstilling og som mit kommende erhverv har jeg selvfølgelig også lavet vores egne vielsesringe. Dem lavede jeg over et år før vi skulle vies. Det sitrede i mine fingre for at lave dem - kunne bare ikke lade være. Det siges, at det bringer uheld som guldsmed selv at lave sine vielsesringe, men det vælger jeg ikke at tro på. Også fordi jeg endnu ikke er færdig uddannet og endnu ikke bærer titlen guldsmed :-) Så det første utraditionelle ved vores bryllup er faktisk vores vielsesringe.


Jeg lavede også disse fantastiske øreringe med faceterede regnbuemånesten og ferskvandsperler. Ferskvandsperlerne er lavet som små vedhæng, så de kan tages af - hvor øreringene fungerer i sig selv som de er, men jeg kan også tilføre andre små stenvedhæng, hvor det bliver til et nyt smykke. Kan godt lide det alsidige og foranderligheden og de uanede muligheder der er heri.


Jeg har vist dem før herinde, men de skal også sammenstilles med de andre smykker jeg har lavet i forbindelse med vores bryllup: nemlig min mands manchetknapper. De er som tidligere nævnt lavet af oxyderet sterling sølv. Motivet var brylluppets tema og hang derfor utrolig godt sammen med alle de andre kreative ting og sager fra brylluppet.


..........................................

Wedding jewelry
I made our wedding rings for over a year before the wedding day. They are simple but still is there a lot going on on the surface. Furthermore I made earrings to my self and some cufflink for my husband. The decoration on the cufflinks is used as a theme for our wedding together with the burdungy color.

3 kommentarer:

  1. Dine smykker er SÅ smukke... jeg er vild med hammerslået smykker - jeres ringe er meget flotte. Og øreringene... smukke, smukke...

    SvarSlet
  2. Ih, hvor dejligt med ros. Tak for det :-)
    Ringenes overflade er faktisk ikke hammerslået, men fræset med et rundt fræserhovedet. Men det ser meget hammerslået ud :-)

    SvarSlet
  3. Du kan godt være rigtig stolt og glad for dine smykker, et flot stykke arbejde.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...