onsdag den 26. marts 2014

Diamant collage

Forrige uge skrev jeg, at jeg var dybt begravet i papirarbejde og at jeg i denne uge vil vise resultatet af det. Af små stumper papir har jeg nemlig lavet diamant collage. To forskellige udgaver blev det til. En med sort baggrund og en med råhvid baggrund.

Jeg startede med diamant collagen med den råhvide baggrund, som en gave til min veninde. Men så kom jeg i tanke om, at den nok var lidt for feminin. Derfor lavede jeg diamant collagen med den sorte baggrund. Jeg vidste så ikke hvilken én hun skulle have. Jeg tog derfor begge med til hende, hvor hun selv kunne vælge et af dem. Hun valgte den med den sorte baggrundsfarve.



Jeg har beholder selv den hvide og har selvfølgelig lyst til at lave endnu flere. Det er jo også en god måde at få brugt nogle af alle de små stumper papir jeg har gemt.

5 kommentarer:

  1. Hej,
    Har du nogen fif til at lave de præcise figurer og få dem til at passe sammen? Og hvor køber du det fine papir. Jeg er helt vild med det.
    Mvh Louise

    SvarSlet
  2. Ja, det har jeg. Men jeg ved ikke hvor godt jeg kan forklare det.
    Først finder jeg et clipart på nettet jeg kan lide. Printer to stykker ud i den størrelse jeg bruge. Det ene bruger jeg til at tegne over på det ønskede baggrundspapir, hvor jeg blot tegner konkurstreg. Det andet ark, klipper jeg de enkelte dele ud og bruger som skabelon, som jeg tegne efter på det ønskede papir, hvorefter jeg limer det på det rigtige sted på baggrundspapiret.
    Håber det er forståeligt, ellers skriver du bare igen :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...