torsdag den 2. maj 2013

Månedens amio smykke og andre smykker

I april måned har jeg endelig brugt mere tid på smykker frem for at pakke flyttekasser ud. Der er nu kun to kasser tilbage og det er ikke min opgave at tømme dem. Det er nemlig min mands ting :-)

På trods af det, er det alligevel kun et smykke jeg er blevet færdig med i april måned og som er blevet sat til salg i min amio butik. Nemlig denne overskønne emaljerede orkide vedhæng. Den er lavet af sterling sølv og jeg har brugt lyserøde og røde transparente emaljer. Det har taget mig lang tid at emaljere, for første gang jeg emaljerede, var jeg ikke tilfreds med farver og fjernede det hele igen. Efter tror 10 brændinger er jeg nu tilfreds.


Det er ikke det eneste orkide smykke jeg har lavet i april måned. For jeg fik nemlig en special ordre på orkide smykker som charm til armbånd.


Samt havde min mands søster fødselsdag og hun ønskede sig også en charm til hendes Kranz og Ziegler armbånd. Jeg lavede denne unikke emaljerede kolibri.
 

I starten af april lavede jeg en navne vedhæng og et par tilhørende øreringe til en konfirmantinde.


5 kommentarer:

  1. Din emaljering er virkelig flot, men du skriver også du fjernede det første forsøg.

    Hvordan gjorde du det? (og hvordan laver man i det hele taget en emaljering?)

    Tak,
    Mads

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mads

      Det er jo mange spørgsmål.

      1. i dette indlæg fortæller jeg hvordan jeg fjerner emalje: http://aliceschmidt.blogspot.dk/2012/04/nar-emaljen-kikser.html

      2. i højre side af min blog har jeg en kategori oversigt og et af kategorierne er "Emaljearbejde", under den er der forskellige indlæg, f.eks. hvordan man emaljerer og lidt om de forskellige tekniker.

      God fornøjelse


      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...