fredag den 23. november 2012

Svendeprøven overstået

Jeg har længe glædet mig til dagen i dag. I dag blev jeg nemlig færdig med mit svendeforløb. Det har været en frygtelig nervepirrende uge, med mange forskellige følelsesmæssige stadier undevejs. Men nu er det overstået. Jeg startede for 5 uger siden, hvor jeg forberedte mig til svendeprøven med forskellige øvelser. Mandag i sidste uge startede jeg på selve svendeprøven. Jeg fik udleveret en tegning i 2:1 forhold, der forestiller en ring.

Det startede rigtig godt. Jeg var faktisk foran min tidsplan, men det som skulle være så nemt at lodde sammen, blev pludseligt træls og jeg brugte meget lang tid på at rette op på dumme lodninger. Jeg overlevede, men hver gang jeg lukkede mine øjne, så og ser jeg ikke andet end alle de fejl, der er på ringen. Havde man bare haft mere tid til dit og dat, så ville jeg lige kunne have lavet dit og dat bedre. Men der var ikke mere tid og med lukkede øjne blev den overrakt til min lærer.

Her er resultatet og hvor er jeg glad for at det hele er overstået og jeg fik 7, hvilket jeg er jublende tilfreds med. Her til aften har jeg fejret det med et glas Asti sammen med min dejlige mand :-)
Jeg er faktisk ikke helt guldsmed endnu, jeg har lige en måned tilbage af mine læretid. Men fra januar kan kalde mig guldsmed. I den anledning vil der være reception på værkstedet hvor alle er velkommen. Nærmere dato følger senere.





13 kommentarer:

  1. Hvor er den smuk Alice og kæmpe tillykke med svendeprøven og resultatet :-))

    SvarSlet
  2. Tillykke, tillykke. Synes den er rigtig fin.

    SvarSlet
  3. Hvor er det smuk, hjertelig tillykke med svendeprøven. Du kan imø godt være tilfreds med den flotte ring og den fine karakter :-)

    SvarSlet
  4. Stor tillykke her fra mig, super flot stykke arbejde du har lavet.

    Mona

    SvarSlet
  5. Super flot og et stort tillykke.

    Mange super flotte smykker har du lavet i din lærertid, jeg har nydt dem alle.

    SvarSlet
  6. Kæmpe stort tillykke!! Jeg er målløs over din ring. Utroligt flot arbejde...

    SvarSlet
  7. Tillykke tillykke :o) flot ring, flot resultat.
    Ha`en dejlig dag :o)

    SvarSlet
  8. Stort tillykke med veloverstået svendeprøve. Som ikke kender ser jeg jo ikke "fejlene" men en unik og meget smuk ring.

    SvarSlet
  9. Rigtig flot ring som jeg netop har set på Pinterest.
    Mvh
    Frederikke (Pinterest board: Fashion, vintage, style)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...